پلوپز

طرز استفاده از پلوپز چند کاره!

اگر فقط از پلوپز انتظار پخت برنج را دارید، وقت آن است با پلوپزهای دیجیتالی جدید آشنا بشید! استفاده از پلوپز چند کاره با قابلیت پخت برنج و انواع غذاها مثل خورشت، سبزیجات بخارپز و سرخ کردن موادغذایی، یک سرآشپز حرفه‌ای را به خانه شما میاورد. در واقع با خرید یک پلوپز حرفه ای، منو غذایی شما متنوع‌تر خواهد شد.

مراحل راه اندازی و طرز استفاده از پلوپز چند کاره

برای اینکه برنج به بهترین شکل پخته شود نیاز به دقت بالایی دارد، از این رو پلوپز چند کاره دستگاه مناسبی برای این کار است. پخت برنج در پلوپز چند کاره باعث حفظ مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در برنج می‌شود. پلوپز چندکاره با تنظیم خودکار دما و زمان پخت این فرآیند را ساده‌تر می‌کند. اما پیش از استفاده پلوپز باید به مراحل راه اندازی آن دقت نمایید. در ادامه تمام این مراحل را بیان کرده‌ایم.

  • پلوپز چند کاره را از کارتن خارج نمایید و در سطح صاف قرار دهید.
  • آن را بر روی سطح خشک قرار دهید و از رسیدن آب به زیر دستگاه جلوگیری کنید.
  • دیگ نچسب پلوپز را با اسکاج نرم و مایع ظرفشویی بشویید.
  • پلوپز چند کاره را در فاصله حداقل 40 سانتی متری از یخچال قرار دهید.
  • از سیم برق معیوب و دوشاخه مشترک استفاده نکنید.
  • دفترچه راهنمای پلوپز چند کاره را مطالعه کنید.
  • از استفاده دیگ پلوپز معیوب که دارای خراشیدگی می‌باشد بپرهیزید.
  • پلوپز چند کاره فقط برای پخت برنج نیست، از آن برای پخت سوپ، پاستا، فرنی و سرخ کردن انواع مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. همچنین پخت خورشت در پلوپز دیجیتالی از موارد مورد علاقه خانم‌های شاغل است. دیگ پلوپز چند کاره از مواد نچسب پوشیده شده‌ است و در صورت ایجاد خط و خش، کارایی خود را به مرور زمان از دست می‌دهد. به همین دلیل باید در خصوص نگهداری از آن دقت لازم را به عمل آورد.

کارایی پلوپز چند کاره

برای استفاده از پلوپز چند کاره و تهیه انواع غذاها، می‌توانید از دو روش استفاده کنید. روش نخست انتخاب مستقیم برنامه‌های پخت، با فشردن دکمه‌ آن برنامه از پنل دیجیتالی دستگاه است. به اینصورت که برای انتخاب حالت تفت دهی دکمه FRY فشار دهید، سپس دکمه START را بزنید. البته این روش برای پلوپز چند کاره تعبیه شده‌ است. روش دوم کمی متفاوت‌تر است. بدین صورت که دکمه‌ای با نام برنامه پخت یا PROGRAM در پلوپز وجود دارد که با فشردن آن حالت مختلف پخت و پز مورد نظر انتخاب می‌شود.

نحوه بخارپز کردن با پلوپز دیجیتالی

افرادیکه به دنبال پخت غذای سالم و رژیمی هستند، اسفاده از یک بخارپز حرفه‌ای بهترین گزینه برای آن‌ها می‌باشد. برخی از پلوپزهای چند کاره دارای امکانات ویژه‌ای مانند سبد بخارپز می‌باشد که به سادگی می‌توان انواع سبزیجات و مواد دیگر را بخارپز کرد. استفاده از پلوپز چند کاره برای تهیه غذای بخارپز و سالم چند مزیت دارد که در این بخش با هم بررسی می‌کنیم.

  • بخارپز کردن صحیح مواد غذایی بدون برخورد با آب
  • تنظیم تایم و درجه حرارت مناسب با هر مواد
  • پخت تاخیری مواد بخارپز و کنترل زمان

برای بخار پز کردن مواد غذایی ابتدا آن‌ها را به اندازه مناسب برش داده و درون سبد قرار دهید. دیگ پلوپز را تا نیمه آب پر کنید. سبد را بر روی دیگ قرار دهید و از روی پنل دیجیتالی، گزینه Steam را انتخاب کنید. درب دستگاه را ببندید و اجازه دهید تا مواد با بخار آب بپزد. در صورتی که از مواد سخت برای بخارپز استفاده می‌کنید، تایم و حرارت دستگاه را به صورت دستی افزایش دهید.

نحوه تمیز کردن و نگهداری از پلوپز چند کاره

همانقدر که استفاده از پلوپز چند کاره در آشپزخانه، کار آشپزی را آسان می‌کند، باید در نگهداری و شستشوی آن نیز دقت شود. اگر اینکار به طور مرتب و مطلوب انجام نشود ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود یا به مرور زمان از کار بیوفتد. بنابراین در این بخش می‌خواهیم، روش‌های صحیح شستشو و نگهداری از پلوپز چند کاره را به شما آموزش دهیم.

  1. بعد از اینکه کارتان با دستگاه تمام شد آن را از برق بکشید و اجازه دهید تا خنک شود.
  2. سپس دیگ پلوپز و درپوش پلیت دستگاه را جدا و آن را در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید. ( درپوش پلیت قسمت داخلی درب دستگاه است که به سادگی از آن جدا می‌شود)
  3. بر روی دستگاه یک قسمت جهت خروج بخار آب قرار دارد، آن را نیز جدا کرده و در محلول قرار دهید.
  4. در صورتی که قطعات چرب می‌باشد، می‌توانید مقداری جوش شیرین و وایتکس نیز اضافه کنید.
  5. برای تمیز کردن قسمت بیرونی دستگاه از دستمال نرم و مرطوب استفاده کنید.
  6. از کشیدن قاشق فلزی به سطح دیگ پلوپز خودداری کرده و از قاشق مخصوص آن استفاده کنید.

رعایت تمام مواردی که در بالا بیان شد، در طول عمر دستگاه و استفاده بهینه شما از آن نقش مهمی دارد.

شما میتوانید با مراجعه به وبسایت فروشگاهی کارارز انواع پلوپز ها را مشاهده و با بهترین قیمت خریداری فرمایید.

پلوپز تفال TefaL

پلوپز چند کاره SILVER CREST

پلوپز Moulinex 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *